Chciałam Ci dzisiaj powiedzieć o bardzo ważnym i kluczowym elemencie nauczania, terapii czy wsparcia rozwoju dziecka. Jest nim samopoczucie rodziców To pomijany aspekt naszej pracy. Dlatego też często nie mając świadomości ani narzędzi, nawet kiedy wykonujemy nasza pracę na najwyższym poziomie nie rozumiemy dlaczego jest tak trudno i co tutaj tak naprawę się dzieje.
Emocjonalny stan rodziców oddziaływuje na dziecko poprzez każdą ich interakcję. Udowodniono, również że rodzice dzieci w spektrum autyzmu odczuwają znacznie więcej stresu, niż rodzice dzieci z innymi zaburzeniami , czy też rodzice dzieci rozwijających się typowo (Estes, 2009). Wiemy również ,że u dzieci, których rodzice doświadczali podwyższonego poziomu stresu, efekty profesjonalnie prowadzonej terapii były słabsze (Osborne et al, 2008).
Wiem ,że to wymaga od dorosłego wielkiej odwagi i determinacji, aby uznać, że praca jaką należy wykonać dotyczy również ich i jest to głęboka praca wewnętrzna. Dlatego potrzeba specjalistów , którzy będą mieli narzędzia do tego aby pomóc rodzicom w tym zakresie.
Czy wiesz ,że rodzice, którzy pogodzili się z diagnozą dziecka mają dużo większe szanse, by ich metody wychowawcze stały się pełne radości i wsparcia, nastawione na interakcję i zabawę (Wachtel i Carter, 2008). Dlatego u wielu rodziców potrzeba zadbania o swoje samopoczucie jest priorytetowa.
Mentor Growth trough Play st. 3 pomaga rodzicom w przetwarzaniu głębokiego żalu. Wie jak umiejętnie towarzyszyć rodzicowi w przejściu przez ból żałoby po stracie, której doświadczyli. Uczy sposobów samo -opieki przy społecznym niezrozumieniu ich sytuacji. Wie jak pomóc rodzicom w postrzeganiu siebie jako wystarczajaco dobrej, wartościowej i mądrej matki czy ojca.
To dzięki wewnętrznej pracy i umiejętności dbania o swoje samopoczucie, ojcowie i matki mogą odnaleźć wewnętrzną moc, która jest w stanie tworzyć nową, lepszą przestrzeń życia dla nich i dla ich dzieci. Są gotowi podążać za swoją wewnętrzną mądrością i intuicją, nawet jeśli może to kolidować z konwencjami i aktualnymi przekonaniami, dotyczącymi terapii, edukacji czy wychowania dzieci. Stają się głęboko osadzeni w swoich autentycznych wartościach i przekonaniach a ich działania z dzieckiem są ich wyrazem.
Mają odwagę do tego, aby postrzegano ich jako niewygodnych, kiedy dbają o siebie i o swojej dziecko w sposób, który nie jest zgodny z głosem większości. Potrafią głośno mówić „nie”, kiedy ich wewnętrzna intuicja podpowiada, że to nie jest dobre dla nich samych i ich dzieci.
Przez wewnętrzną prace zmianie ulega nastawienie podczas relacji z dzieckiem. Ważniejsze staje się to jak to robią a nie jak dużo a ich zdolność do obecności i koncentracji w interakcji z dzieckiem zwiększa się diametralnie. Zyskują większe możliwości dostrojenia się do jego zainteresowań i ciekawości tworząc głębszy sens połączenia. W ich życiu i relacji robi się znacznie więcej przestrzeni na celebracje, radość wdzięczności i śmiech.
Podczas Szkolenia Mentor Certification GPS każdy uczestnik dodatkowo wyruszasz we własną intensywną i zmieniającą życie podróż wewnętrzną, która wspiera Ich w byciu najlepszym metorem i trenerem , jakim może być.
……..Wszystko zaczyna się od prostego zobowiązania do własnego uzdrowienia i dbania o siebie…………….
——————————————————————————————————-
Tak dużo mówi się o tym co robić z dzieckiem i czego nie robić, jakie metody zastosować, jakich narzędzi użyć, które ćwiczenia wykonać. Jednak w tym chaosie reaktywnego działania zapominamy, że dzieci nie żyją w próżni.
Dzieci nie uczą się języka 30 min tygodniowo…
Dzieci nie uczą się nawiązywać relacji i nie tworzą intymnych więzi z obcą panią w pokoju 1 godzinę w miesiącu…
Dzieci nie osiągają inteligencji emocjonalnej na obrazkach w pokoju nauki…
Wszystkie dzieci bez względu na diagnozę rozwijają swoje umiejętności i kompetencje w kontekście społecznym a przede wszystkim emocjonalnym ludzi, którzy z nimi przebywają.
Aby uruchomić wrodzoną neuroplastyczność (zmienność) mózgu, dziecko potrzebuje systematycznego zaangażowania w mające dla niego znaczenie i zabarwione emocjonalnie relacje z osobą dorosłą ( partnera o znacznie wyższym stopniu rozwoju społecznego. ). Dlatego też, to jak czują się dorośli co myślą, robią i jakie mają przekonania będzie determinowało proces i kierunek terapii. Wiemy też , że rodziców można przeszkolić tak, aby mogli z powodzeniem wspierać dzieci w prawidłowym rozwoju (np. Ingersoll, 2007; Solomon, et al., 2007; Solomon, 2008).
Podczas szkolenia MENTOR Certification GPS st. 3 uczymy się miedzy innymi jak pomóc rodzicom:
>>>Przejść poszczególne etapy żałoby i pogodzić się emocjonalnie z diagnozą.
>>>Umiejętnie redukować stres i dbać o swoje samopoczucie.
>>>Zmieniać i poprawiać codziennie jakość swojego życia i relacji z dzieckiem.
>>>Przystosować metody wychowawcze do potrzeb rozwojowych dziecka zgodne własnym systemem wartości.
>>>Oswajać swoje lęki i opory.
>>>Tworzyć nową lepszą jakość relacji z dzieckiem.
>>>Odnajdywać więcej radości i obfitości w życiu.
>>>Prowadzić bardziej zrównoważony rytm życia.
>>>Pracować nad własną samoregulacją .
>>>Włączyć dziecko do radosnej, głębokiej i odwzajemnianej interakcji, aby pomagać mu się uczyć.
z miłością
Iwona Wojatsik
Sprawdź naszą Ofertę :
Mentro Certyfication dla Specjalistów
Sesje Uzdrawiania Emocjonalnego dla Rodziców