O nas

Fundacja Zrozumieć Autyzm powstała jako próba odpowiedzi na potrzeby specjalistów i rodzin dzieci z autyzmem poszukujących nowych rozwiązań.

Fundacja prowadzi terapię i działa jako placówka oferująca usługi z zakresu podejścia rozwojowego opartego na relacjach. Fundacja Zrozumieć Autyzm działa na rzecz łatwiejszego dostępu do terapii opartych na relacjach dla rodzin dzieci z autyzmem oraz terapeutów.

Planujemy rozwijać naszą działalność a naszą misją jest tworzenie stale rosnącej społeczności rodziców, wolontariuszy i profesjonalistów, którzy wierzą, że możemy inaczej odnosić się do autyzmu, tworząc nowe możliwości dla dzieci i dla nas samych. Począwszy od miłości i akceptacji, pomagamy dzieciom rozwijać się i tworzyć głębsze relacje z innymi. Uznajemy rozwój relacji społecznych jako podstawowe podejście do terapii autyzmu. Pragniemy pomagać rodzicom w podjęciu jak najlepszych decyzji dla swojej rodziny na podstawie sytuacji, celów i pragnień, a następnie pomóc zrealizować swoje decyzje, osiągnąć cele i spełniać swoje pragnienia.

Terapeuta prowadzący – koordynator programu

Iwona Wojtasik – oficjalny przedstawiciel i koordynator programu „Growth through Play System” w Polsce (autorskiego podejścia i programu terapii Kat Houghton dyrektora Relate to Autism); nauczyciel, oligofrenopedagog terapeuta. Posiada 12 letnie doświadczenie w pracy terapeutycznej z dziećmi w spektrum autystycznym. Od początku swojej pracy zawodowej specjalizuje się i wykorzystuje metody oparte na relacjach i zabawie. Prywatnie mama 5 letniej Anastazji.

Założyciel i prezes Fundacji Zrozumieć Autyzm. Oligofrenopedagog (Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji we Wrocławiu) Nauczyciel edukacji Artystycznej o specjalności muzyka( Uniwersytet Adama Mickiewicza). Odbyła liczne kursy m.in.Szkolenie „Strat- Up” The Option Institute. Przez 4 lata Pracowała jako wolontariuszka programu „Son-Rise”, kurs integracji sensorycznej st. I, Makaton szkolenie podstawowe, Profil Psychoedukacyjny E. Schoplera w Pracy z Dzieckiem o Zaburzonym Rozwoju, Terapia Rozwojowa Oparta na Relacjach (GPS) instytut Relate to Autism.  Profil Społeczno-Komunikacyjny K.Houghton w tworzeniu indywidualnych programów  dla dzieci o zaburzonym rozwoju.

Od 2010 współpracuje i konsultuje się z wyłącznym dyrektorem Relate To Autism Kat Houghton. Tam też ukończyła intensywne szkolenia i treningi. Obecnie wraz z Kat prowadzi działania mające na celu ułatwienie dostępu do nowych form terapii opartych na relacjach poprzez szkolenia dla rodziców i terapeutów, warsztaty, punkt terapeutyczny. Rozpoczęła także replikacje platformy internetowej www.relatetoautism.com dającej narzędzia online do zarządzania terapią dziecka dla rodziców i terapeutów.

„Zasady „Growth throug Play” stosuję w pracy i życiu codziennym, doświadczając jej niezwykłości i efektywności. Podejście oparte na szacunku i akceptacji oraz samorefleksyjna postawa mają odniesienie do każdego obszaru mojej działalności .”

Małgorzata Michaluk terapeuta, koordynatorka wolontariatu

Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego, studentka pedagogiki wspierającej i słuchaczka studiów podyplomowych z rehabilitacji i edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną. Trener i terapeuta. Ukończyła liczne szkolenia dotyczące pracy z osobami z niepełnosprawnością i autyzmem m.in. „Podstawy diagnozy i terapii autyzmu” fundacja Sotis, Makaton st. 1, Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Terapia Rozwojowa Oparta na Relacjach (GPS) instytut Relate to Autism. Od 5 lat pracuje w organizacjach pozarządowych z niepełnosprawnymi (Fundacja Dobrze że Jesteś, Caritas Łódź, Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym, Towarzystwo Wiedzy Psychologicznej START) także jako wolontariuszka. Poza pracą z dziećmi zajmuje się współpracą z wolontariuszami oraz pozyskiwaniem funduszy na działalność organizacji.

„W pracy z osobami niepełnosprawnymi poszukuję indywidualnych rozwiązań, gdyż wierzę, że nie istnieje jedno słuszne podejście. Staram się zawsze być otwarta na potrzeby drugiego człowieka, bo jestem przekonana, że każdy ma klucz do siebie. Dlatego filozofia Growth Through Play System jest mi tak bliska. „

Anna Wojciechowska - absolwentka Pedagogiki Specjalnej, specjalność oligofrenopedagogika; studentka Psychologii Klinicznej Dziecka.

Terapeuta i nauczyciel oraz asystent ,,cień” w placówkach specjalnych i ogólnych. Prowadzi nauczanie i terapię indywidualną oraz zajęcia wspierające rozwój dzieci autystycznych. Ukończone szkolenia: Terapia Rozwojowa Oparta na Relacjach  GPS Instytut Relate to Autism; kurs podstawowy I stopnia Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; Terapia Ręki; Introduction oraz Basic of HANDLE for the Autism Spectrum; Seksualność Dzieci i Młodzieży oraz Seksualność Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie; Praca Projektem w Edukacji Dzieci 5-11 Wiedza-Zabawa-Działanie; Międzynarodowe Seminarium Gordonowskie.

,,Obserwując dzieci autystyczne w różnych placówkach i środowiskach widzę, ile się od nich oczekuje, nieświadomie wymaga. Dlatego będąc z nimi, nie chcę im niczego narzucać, chcę po prostu z nimi być by czuły się pewnie i bezpiecznie w tak bardzo niezrozumiałym i przerażającym dla nich świecie. Dopiero na bazie wspólnie wypracowanego zaufania i więzi, poprzez naturalną i swobodną zabawę, mogę wspierać ich naturalną motywację do rozwoju i nauki. To podejście, pełne cierpliwości i uwagi skierowanej na dziecko pozwala mi cieszyć się każdą chwilą wspólnej pracy. Nic tak nie cieszy jak głębokie odwzajemnione spojrzenie podczas wspólnej zabawy. Bo dlaczego nie pozwolić trzyletniemu chłopcu po prostu się bawić? Czy diagnoza autyzmu to skazanie na bezustanną terapię na regułach dorosłego? Znając odpowiednie techniki i strategie każdą wspólną aktywność można zamienić w pasjonującą, rozwijającą nowe umiejętności zabawy

Współpraca

Kat Houghton twórczyni podejścia Growth through Play System.

Kat Houghton specjalizuje się w podejściu do autyzmu skoncentrowanym na rodzinie, założyciel Relate to Autism, Kat Houghton zajmuje się wypełnieniem luki pomiędzy obecnymi opublikowanymi badaniami w leczeniu autyzmu a szkoleniami dla rodziców z tego zakresu.

Od 2000 roku Kat pracowała bezpośrednio z ponad 900 rodzinami. Praca indywidualna, bezpośrednio z dziećmi w pokoju zabaw w USA i Wielkiej Brytanii, Kat ma szerokie praktyczne doświadczenie z całym spektrum autyzmu. Niezliczone godziny zabaw na podłodze. Doświadczenie to stanowi trzon całej jej pracy z rodzicami. Poprzez delikatne, samo-refleksyjne, podejście skoncentrowane na drugim człowieku Kat pomaga rodzicom znaleźć spokój emocjonalny po diagnozie dzieci podczas praktycznego szkolenia opartego na faktach leczenia autyzmu. Poprzez pracę indywidualną, pracę z rodziną w domu a także dużych grupach w USA, Brazylii, Europie lub na Bliskim Wschodzie, Kat pomaga rodzicom na nowo odkryć radość z dzieci, ich własną kreatywność w zabawie i zaufanie do własnych kompetencji rodzicielskich.

Współtwórca oprogramowania iLumivu: Software for Humanity oraz założyciel organizacji Relate to Autism
Pracowała w Private Autism Center of America i jako terapeutka dzieci, nauczyciel, konsultant
Wykształcenie: Lancaster University, University of Edinburgh

Joanna Brodowska
tłumacz
To właśnie dzięki niej tak wiele osób ma dostęp do nowych artykułów, informacji i szkoleń. Jest z nami zawsze, kiedy jej potrzebujemy. Kompetentna, rzetelna, niezwykle utalentowana. Pracuje jako profesjonalny tłumacz, ale znajduje czas, żeby tłumaczyć dla nas wszelkiego rodzaju publikacje czy dokumenty, a podczas szkoleń jest naszym tłumaczem symultanicznym. Wszystko to sprawia, że stała się swego rodzaju specjalistką, jeśli chodzi o tłumaczenia dotyczące autyzmu czy innych podobnych zagadnień.

Rodzice:
Są naszą ciągłą informacją zwrotna. Ich opinie i informacje pomagaj? stale rozwijać nasze działania i dostosowywać je do realnych potrzeb. Pokazują nam gdzie jesteśmy najbardziej potrzebni . Czasem jesteśmy razem na chwile a czasem na dłużej jednak zawsze to są wyjątkowe momenty

Statut Fundacji Zrozumieć Autyzm

Dodaj komentarz