
Jak doskonalić własny warsztat ? Magia 3 wyjątkowych pytań…
Zadawanie głębokich pytań, które mogą zaprowadzić Cię do wewnętrznej mądrości, własnej samoświadomości i zrozumienia sytuacji dziecka lub rodzica, to potężne narzędzia.
Te pytania polecam zadawać sobie po KAŻDEJ sesji . Wprowadzając je do swojej praktyki, z czasem zaczniesz słuchać odpowiedzi automatycznie. To pozwoli Ci szybciej dostroić się do dziecka i tego co jest potrzebne tu i teraz.
Pytanie 1: Co moja intuicja mówi mi o tym dziecku i tym czego ono potrzebuje ?
Jeśli potrafisz odłożyć na bok swoje filtry , lęki i blokujące przekonania odpowiedź na to pytanie pomoże Ci, lepiej zrozumieć czego potrzebuje dziecko, aby się rozwijać .
Na przykład, zadając sobie to pytanie, możesz udzielić sobie odpowiedzi w rodzaju:
„Moja wewnętrzna mądrość mówi mi, że może bać się propozycji, które dla niego ustaliłam, i potrzebuje dodatkowych działań , które zapewnią poczucie bezpieczeństwa.”
Lub
„Moja wewnętrzna mądrość mówi mi, że to dziecko potrzebuje celebracji swoich sukcesów i osiągnięć zanim pójdziemy dalej”.
Lub
„Moja wewnętrzna mądrość mówi mi, że to dziecko nie jest gotowe na osiągnięcie celu X. Najpierw musimy się cofnąć i pracować ze celem poprzedzającym X”
To pytanie może wydawać się oczywiste jednak często o nim zapominamy.
To kolejne pytanie , które należy sobie zadać….
Pytanie 2: Co widzę na temat swojej energii, przekonań i obaw podczas sesji?
Kiedy szkolę specjalistów , aby byli jak najlepsi w tym, co robią, nie patrzymy tylko na techniki pracy z dzieckiem, jak dołączanie, pauza , kroki rozwojowe , emocje itd.… Wszystkie te narzędzia są super ważne, ale fundamentem stojącym za głębokim wsparciem dziecka i rodzica, jest bycie naprawdę świadomym energii, którą wnosisz na każdą sesję: swoich obaw, przekonań i ograniczających reakcji itd.
Dlatego to pytanie może być bardzo mocne…
Na przykład często kiedy zadaję to pytanie pojawia się taka odpowiedź : „Zauważyłam, że byłam zdenerwowana podczas zabawy, a to zdenerwowanie sprawiło, że poruszałam się w szybszym tempie, niż bym chciał. Gdybym się nie bała , że nie zrealizuje z dzieckiem celu , poruszałbym się wolniej i stworzyłbym więcej miejsca wokół każdego ćwiczenia, czy kroku … to pozwoliłoby dziecku bardziej się zaangażować i łatwiej uczyć. ”.
Jest tyle ważnych treści wokół tematu , który możemy nazwać , „Energią Relacji ”, i jest to temat, do którego wciąż powracamy na 2 i 3 stopniu Growth trough Play System .
Pytanie 3: Czego nie zrobiłam z dzieckiem a chciałam to zrobić ?
Jest to okazja do podsumowania tego, czego mogło brakować podczas sesji lub tego, co dziecko ma nadal do opanowania. Kiedy to określisz , możesz zastanowić się jak zacząć nad tym pracować.
Czasem to ,że nie robimy rzeczy , które chcielibyśmy zrobić albo czujemy ,że są ważne może wynikać z pewnych przekonań i lęków. Warto wtedy potraktować te informacje poważnie i zrobić własną prace wokół tych tematów ze swoim trenerem.