Zadaj sobie 3 ważne pytania

Jak doskonalić własny warsztat ?  Magia 3 wyjątkowych pytań…

Zadawanie głębokich   pytań, które mogą zaprowadzić Cię  do wewnętrznej mądrości, własnej samoświadomości i  zrozumienia sytuacji dziecka lub rodzica, to potężne narzędzia.  

Te  pytania polecam zadawać sobie po KAŻDEJ sesji . Wprowadzając je do swojej praktyki,  z czasem zaczniesz słuchać odpowiedzi automatycznie. To pozwoli Ci  szybciej dostroić  się do dziecka  i tego co jest potrzebne tu i teraz.  

Pytanie 1: Co moja intuicja mówi mi o tym dziecku i tym  czego ono potrzebuje ?

Jeśli potrafisz odłożyć na bok swoje filtry , lęki i blokujące przekonania odpowiedź na to pytanie pomoże  Ci, lepiej zrozumieć czego potrzebuje dziecko, aby się rozwijać .

Na przykład, zadając sobie to pytanie, możesz udzielić sobie odpowiedzi w rodzaju:

„Moja wewnętrzna mądrość mówi mi, że może bać się propozycji, które dla niego ustaliłam, i potrzebuje dodatkowych działań , które zapewnią poczucie bezpieczeństwa.”

Lub

„Moja wewnętrzna mądrość mówi mi, że to dziecko potrzebuje celebracji swoich sukcesów i osiągnięć zanim pójdziemy dalej”.

Lub

„Moja wewnętrzna mądrość mówi mi, że to dziecko nie jest gotowe na osiągnięcie celu  X. Najpierw musimy się cofnąć i  pracować ze celem poprzedzającym X” 

To pytanie może wydawać się oczywiste jednak często o nim zapominamy. 

To kolejne pytanie , które należy sobie zadać….

Pytanie 2: Co widzę na temat  swojej energii, przekonań i obaw podczas sesji?

Kiedy szkolę specjalistów , aby byli jak najlepsi  w tym, co robią, nie patrzymy tylko na techniki pracy z dzieckiem, jak dołączanie, pauza , kroki rozwojowe , emocje itd.… Wszystkie te narzędzia są super ważne, ale  fundamentem stojącym za głębokim wsparciem dziecka i rodzica,   jest bycie naprawdę świadomym energii, którą wnosisz na każdą sesję: swoich obaw, przekonań i  ograniczających reakcji itd.

Dlatego to pytanie może być bardzo mocne…

Na przykład  często kiedy zadaję to pytanie pojawia się taka odpowiedź : „Zauważyłam, że byłam zdenerwowana podczas zabawy, a to  zdenerwowanie sprawiło, że poruszałam się w szybszym tempie, niż bym chciał. Gdybym się  nie bała , że nie zrealizuje z dzieckiem celu ,  poruszałbym się wolniej i stworzyłbym więcej miejsca wokół każdego ćwiczenia,  czy kroku …  to pozwoliłoby dziecku bardziej się zaangażować i łatwiej uczyć. ”.

Jest tyle ważnych treści  wokół tematu , który możemy nazwać , „Energią Relacji ”, i jest to temat, do którego wciąż powracamy na 2 i 3 stopniu Growth trough Play System . 

Pytanie 3: Czego nie zrobiłam z dzieckiem a chciałam to zrobić ?

Jest to  okazja do podsumowania tego, czego mogło brakować podczas sesji lub tego, co dziecko ma  nadal do opanowania. Kiedy to określisz , możesz zastanowić się jak zacząć nad tym pracować. 

Czasem to ,że nie robimy rzeczy , które chcielibyśmy zrobić albo czujemy ,że są ważne może wynikać z pewnych przekonań i lęków. Warto wtedy potraktować  te informacje poważnie i zrobić własną prace wokół tych tematów ze swoim trenerem. 

Dodaj komentarz