Zajęcia Muzyczno -Rytmiczne 

20140204_165905Zajęcia umuzykalniające z wykorzystaniem elementów Weroniki Sherborne, to próba wprowadzania dzieci w grupę i współdziałanie przez muzykę i wspólną zabawę. Zajęcia z wykorzystanie elementów metody Weroniki Sherborne mają na celu pogłębienie więzi z dzieckiem, poprzez różnego rodzaje ćwiczenia relacyjne, dostrzeżenie drugiej osoby w kontakcie, uwagi na jej potrzeby, delikatności, stawiania i przełamywania granic. Dużo uwagi staramy się też poświęcić masażom wykorzystując rytm, stymulacji dotykowej przy akompaniamencie muzyki, priopriocepcji której optymalny poziom sprzyja wyregulowaniu układu nerwowego maluchów. Rytmiczność i powtarzalność dźwięków sprzyja w rozwoju układu nerwowego dziecka i jego wyregulowaniu oraz kształowaniu pozytywnych wzorców ruchowych. Dzięki ćwiczeniom, dzieci uczą się dostosowywać do zmieniających bodźców bez lęku i strachu, pomagają w kształtowaniu wrażliwości muzycznej, usprawniają zdolność koncentracji słuchowej, uwrażliwiają na nastroje w muzyce. Jednocześnie jest wspaniałą zabawą i okazją do wzmacniania poczucia własnej wartości i wiary we własne możliwości i dostrzegania innych. Zapraszamy na zajęcia wszystkie dzieci, również rodzeństwo dzieci z zaburzeniami. Dodatkowo mogą państwo przyjść z dziećmi wcześniej i zostać po zajęciach .

Spotkania obejmują 1 godzinę w trakcie, której odbywają się zajęcia grupowe :muzyczno- rytmiczne ( 30 min zajęcia zorganizowane + 30 min zabawa swobodna)

cena: 40 zł ( dla dzieci objętych terapią indywidualną 30 zł)   czas: 30 min + klubik 30 min / całość pobytu 1 godz          

Wtorki:
Gr 1 16.30- 17.00
Gr 2 17.30- 18.00


Warsztaty Umiejętności Społecznych

Ogromnym wyzwaniem dla dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju jest odnajdywanie się w sytuacjach społecznych z rówieśnikaimi. Zarówno kontakty w przedszkolu jak i z rodzeństwem często bywają wyzwaniem nie do przejścia dla malucha. Dlatego warto by dziecko miało szansę w przyjaznych warunkach ,bezpiecznej atmosferze pod okiem terapeuty ćwiczyć w małej grupie sytuacje społeczne sprawiające trudność oraz rozwijać już opanowane umiejętności komunikacyjne. Forma zajęć sprzyja spontanicznym aktywnościom dzieci, wprowadzamy scenki, zabawy i gry ruchowe, planszowe. Pokazujemy dzieciom, że kontakt z drugim człowiekiem jest fajny choć bwa trudny. Tłumaczymy niezrozumiałe, a następnie dajemy szansę na przećwiczenie zdobytej umiejętności.

Ponieważ naszym głównym założeniem jest praca nad relacjami w najbliższym otoczeniu dziecka, oferujemy również zajęcia w diadzie dla rodzeństwa- są to zajęcia w których uczestniczy terapeuta, dziecko oraz jego rodzeństwo. Planujemy zabawy i aktywności wybierając te którymi aktualnie interesują się dzieci by rozbudzać ich pasje i motywację do dalszego rozwoju oraz chęć do odwzajemniania interakcji. Pomagamy zdrowemu rodzeństwu nauczyć się zabawy i technik towarzyszenia swojemu bratu lub siostrze. Wspieramy ich naturalną więź i pomagamy stwarzać momenty wspólnej zabawy, radości i beztroski.

Spotkania obejmują 1 godzinę w trakcie, których odbywają się zajęcia grupowe  ( 30 min zajęcia zorganizowane + 30 min  zabawa swobodna)

cena: 40 zł           czas: 45 min


BAJKOTERAPIA 

Na zajęciach przeniesiemy się w świat bajkowych bohaterów, słuchając jak zmagają się ze swoimi lękami, trudnościami i problemami. To zadziwiające jak problemy bajkowych przyjaciół są zbliżone do zmartwień naszych dzieci. Dzięki ich doświadczeniom Wasze maluchy nabiorą wiary we własne możliwości, wzrośnie ich poczucie własnej wartości, łatwiej będzie mierzyć się z trudnymi emocjami i lękami. Zajęcia podzielone są na część wstępną- czytanie bajki specjalnie przygotowanej na potrzeby grupy, następnie dzieci będą miały przestrzeń na własne komentarze, przemyślenia i dyskusje.  Później dadzą upust twórczości i wyobraźni  za pomocą różnych materiałów (nie tylko plastycznych) .

Czego uczą bajki terapeutyczne?

  • ·umiejętności twórczego myślenia
  • ·łamania schematów i stereotypów
  • ·budowania poczucie własnej wartości
  • ·rozwiązywania problemów
  • ·nie możliwe staje się możliwe

Bajki dotykają ważnych obszarów takich:

 

  • zazdrość,odwaga, złość, tolerancja, wdzięczność, rywalizacja między rówieśnikami, agresja, lęk, i wiele innych

czas: 45 minut