Zachowanie trudne u osób z autyzmem i CZR w podejściu rozwojowym
cz. I i II
Tak wiele mówi się o tak zwanych trudnych zachowaniach u osób z autyzmem. O tym jak jest ciężko, jak bardzo są niepożądane.. Jak je eliminować, zmieniać… Postanowiliśmy przygotować warsztat, który odczaruje nasze przekonania w tym temacie i pokarze jak to co trudne przekształcić w największego sprzymierzeńca! Zapraszamy terapeutów i rodziców, którzy chcą przekonać się, że zachowania trudne, wcale nie są takie trudne;)
Na warsztatach pokarzemy jak w pełen szacunku i akceptacji sposób wspierać osoby z autyzmem i samych siebie, w obliczu tego, co zwykliśmy nazywać „trudnym zachowaniem”. Nauczymy się jak czytać takie zachowania, by stały się dla nas skarbnicą informacji o tym, w jakim kierunku powinniśmy prowadzić proces terapeutyczny . Przyjrzymy się swoim przekonaniom i postawie. Zobaczymy jak zmiana perspektywy może wpływać na nasze reakcje, a tym samym na reakcje innych. ZAPRASZAMY!
Zachowanie trudne u osób z autyzmem i CZR w podejściu rozwojowym
Praktyczny warsztat dla terapeutów dotyczący tzw. trudnych zachowań osób z autyzmem i całościowymi zaburzeniami rozwoju w ujęciu rozwojowym – przyczyn i strategii terapeutycznych.
Zakres tematyczny:
- Co to znaczy „trudne zachowanie”?
- jak w podejściu rozwojowym w terapii osób z autyzmem i CZR rozumiane są zachowania trudne
- jak rozpoznać jaka potrzeba terapeutyczna stoi za tzw. trudnym zachowaniem i jak to zachowanie przekształcić w efektywną strategię terapeutyczną
- jak szukać przyczyn trudnego zachowania i dlaczego lepiej pracować z przyczyną niż ze skutkiem
- co mówią najnowsze badania na temat problemów z przetwarzaniem sensorycznym u osób z autyzmem i CZR oraz specyficznych problemów neurorozwojowych i jak ta wiedza może być pomocna w rozumieniu i radzeniu sobie z trudnymi zachowaniami
- jak w pełen szacunku i zrozumienia sposób reagować na zachowanie trudne u osoby z autyzmem i CZR tak, by zamiast wzmocnić problem, efektywnie pomóc jej sobie z nim poradzić
- jak dostosowywać środowisko osoby z autyzmem tak by działało na jej korzyść, a nie przeciwko niej – strategie długoterminowe
- jak nie stracić panowania nad sobą i pozostać ze sobą w kontakcie w obliczu „trudnego” zachowania osoby z autyzmem i CZR
Warsztat ma charakter interaktywny – z przestrzenią do szukania indywidualnych rozwiązań dla każdego z uczestników. Prowadząca podzieli się wiedzą i doświadczeniem wynikającym z wieloletniej pracy z osobami w spektrum autyzmu w nurcie terapii rozwojowych, opartych na relacjach.
„Zachowania trudne w podejściu rozwojowym cz II”
Warsztaty przeznaczone są dla osób, które wzięły udział w I części i chciały pogłębić rozumienie tzw. trudnych zachowań u dzieci w spektrum autyzmu w kontekście podejścia rozwojowego, niedyrektywności. W części II skupimy się na emocjach, pracy z ciałem, metaumiejętnościach terapeuty/rodzica i stylu interakcji.
Przyjrzymy się głębiej temu, jak czytać informacje stojące za zachowaniami trudnymi i jak na ich podstawie budować strategie terapeutyczne:
- Emocje a ciało – czytanie sygnałów płynących z ciała.
- Techniki pracy z ciałem w uwalnianiu emocji (praca nad samoregulacją).
Będziemy też rozwijać kompetencje własne. Dowiemy się:
- Czym są metaumiejętności terapeutyczne i jak je rozwijać?
- Jak styl interakcji terapeutów/rodziców wpływa na rozwój wydarzeń w kontekście zachować trudnych?
- Jak robić przestrzeń na trudne emocje i jak się ich nie bać?
Warsztat ma charakter interaktywny, z przestrzenią do poszukiwania indywidualnych rozwiązań i strategii dla każdego z uczestników.
Zgłoszenia: info@zrozumiecautyzm.pl. W tytule prosimy podać imię i nazwisko, nazwę i datę warsztatu.
Kiedy:
19-2o stycznia 2019
Czas trwania: dzień I – 10-17, dzień II – 10-15
Warsztaty odbędą sie w Łodzi.
Inwestycja: część I 200 zł
Inwestycja : cz. II 150 zł
Prowadząca:
Małgorzata Michaluk – oligofrenopedagog (Akademia Pedagogiki Specjalnej), trener umiejętności społecznych, certyfikowany instruktor metody Growth Throught Play System. Specjalizuje się w pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Prowadzi indywidualne zajęcia terapeutyczne z dziećmi oraz zajęcia grupowe dla dzieci i młodzieży oparte na założeniach terapii rozwojowych. Prowadzi diagnozy poziomu rozwoju społeczno-komunikacyjnego dla dzieci z autyzmem, pisze programy terapeutyczne i uczy rodziców jak je realizować. Ukończyła liczne szkolenia, min.:
– Szkolenia certyfikujące w niedyrektywnej rozwojowej metodzie Growth Through Play System, Relate to Autism Institute oraz kursy doskonalące
– roczny kurs trenera umiejętności społecznych
– kurs I i II st HANDLE
– Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
– program rozwoju komunikacji Makaton
– Integracja Sensoryczna kurs I stopnia
Pracuje niedyrektywnie, w podejściu rozwojowym, opartym na relacjach. Inspiruje się koncepcją Jaspersa Juula oraz Hanny Olechnowicz. Podchodzi holistycznie do terapii i wspierania rozwoju dziecka i jego rodziny. Pasjonuje się psychologią zorientowaną na proces, kulturą i filozofią Wschodu.