Zachowanie trudne u osób z autyzmem i CZR w podejściu rozwojowym


Po raz pierwszy mówić będziemy o trudnym temacie jakim są tzw. zachowania trudne 

Tak wiele mówi się o tak zwanych trudnych zachowaniach u osób z autyzmem. O tym jak jest ciężko, jak bardzo są niepożądane.. Jak je eliminować, zmieniać… Postanowiliśmy  przygotować warsztat, który odczaruje nasze przekonania w tym temacie i pokarze jak to co trudne przekształcić w największego sprzymierzeńca! Zapraszamy terapeutów i rodziców, którzy chcą przekonać się, że zachowania trudne, wcale nie są takie trudne;) 

Na warsztatach pokarzemy jak w pełen szacunku i akceptacji sposób wspierać osoby z autyzmem i samych siebie, w obliczu tego, co zwykliśmy nazywać „trudnym zachowaniem”. Nauczymy się jak czytać takie zachowania, by stały się dla nas skarbnicą informacji o tym, w jakim kierunku powinniśmy prowadzić proces terapeutyczny . Przyjrzymy się swoim przekonaniom i postawie. Zobaczymy jak zmiana perspektywy może wpływać na nasze reakcje, a tym samym na reakcje innych. ZAPRASZAMY!

Zachowanie trudne u osób z autyzmem i CZR w podejściu rozwojowym

Praktyczny warsztat dla terapeutów dotyczący tzw. trudnych zachowań osób z autyzmem i całościowymi zaburzeniami rozwoju w ujęciu rozwojowym – przyczyn i strategii terapeutycznych.

Zakres tematyczny:

  • Co to znaczy „trudne zachowanie”?
  • jak w podejściu rozwojowym w terapii osób z autyzmem i CZR rozumiane są zachowania trudne
  • jak rozpoznać jaka potrzeba terapeutyczna stoi za tzw. trudnym zachowaniem i jak to zachowanie przekształcić w efektywną strategię terapeutyczną
  • jak szukać przyczyn trudnego zachowania i dlaczego lepiej pracować z przyczyną niż ze skutkiem
  • co mówią najnowsze badania na temat problemów z przetwarzaniem sensorycznym u osób z autyzmem i CZR oraz specyficznych problemów neurorozwojowych  i jak ta wiedza może być pomocna w rozumieniu i radzeniu sobie z trudnymi zachowaniami
  • jak w pełen szacunku i zrozumienia sposób reagować na zachowanie trudne u osoby z autyzmem i CZR tak, by zamiast wzmocnić problem, efektywnie pomóc jej sobie z nim poradzić
  • jak dostosowywać środowisko osoby z autyzmem tak by działało na jej korzyść, a nie przeciwko niej – strategie długoterminowe
  • jak nie stracić panowania nad sobą i pozostać ze sobą w kontakcie w obliczu „trudnego” zachowania osoby z autyzmem i CZR

Warsztat ma charakter interaktywny – z przestrzenią do szukania indywidualnych rozwiązań dla każdego z uczestników. Prowadząca podzieli się wiedzą i doświadczeniem wynikającym z wieloletniej pracy z osobami w spektrum autyzmu w nurcie terapii rozwojowych, opartych na relacjach.

Szczegóły Informacyjne


Czas trwania: 8 h

Koszt: 200 zł

Łódź

Łagiewnicka 163

Fundacja Zrozumieć Autyzm zaprasza na

zapisy: Info@zrozumiecautyzm.pl w tytule wpisując nazwę warsztatu

 



Prowadząca:

 

Małgorzata Michaluk – oligofrenopedagog (Akademia Pedagogiki Specjalnej), trener umiejętności społecznych, certyfikowany instruktor metody Growth Throught Play System. Specjalizuje się w pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Prowadzi indywidualne zajęcia terapeutyczne z dziećmi oraz zajęcia grupowe dla dzieci i młodzieży oparte na założeniach terapii rozwojowych. Prowadzi diagnozy poziomu rozwoju społeczno-komunikacyjnego dla dzieci z autyzmem, pisze programy terapeutyczne i uczy rodziców jak je realizować.  Ukończyła liczne szkolenia, min.:

– Szkolenia certyfikujące w niedyrektywnej rozwojowej metodzie Growth Through Play System, Relate to Autism Institute oraz kursy doskonalące

– roczny kurs trenera umiejętności społecznych

– kurs I i II st HANDLE

– Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne

– program rozwoju komunikacji Makaton

– Integracja Sensoryczna kurs I stopnia

 

Pracuje niedyrektywnie, w podejściu rozwojowym, opartym na relacjach. Inspiruje się koncepcją Jaspersa Juula oraz Hanny Olechnowicz. Podchodzi holistycznie do terapii i wspierania rozwoju dziecka i jego rodziny. Pasjonuje się psychologią zorientowaną na proces, kulturą i filozofią Wschodu.