Samoregulacja jako podstawa pracy z osobami ze spektrum autyzmu


 
Codziennie osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mierzą się z nadmiarem bodźców, które nie pozwalają im w nawiązywaniu interakcji społecznych i swobodne funkcjonowanie w środowisku. Wszystko to powoduje, że osoby te żyją w permanentnym stresie i lęku. Jeżeli jednak pomożemy im nauczyć się strategii samoregulacji oraz będzie im w tym towarzyszyć łatwiej im będzie powrócić do optymalnego stanu pobudzenia. Stan ten jest niezbędny by móc się rozwijać i zdobywać nowe umiejętności. Aby zrozumieć czym jest samoregulacja i jak ją wspierać , powstało szkolenie „Samoregulacja jako podstawa pracy z osobami z zaburzeniami rozwojowymi”.
 
Na szkoleniu dowiesz się:
 
– Czym jest samoregulacja?
– Jak dostrzec kiedy osoba z zaburzeniami ze spektrum autyzmu jest rozregulowana?
– Jaką jest różnica między samoregulacja a samokontrolą?
– Jak środowisko może wpływać na umiejętność samoregulacji?
– Jak wspierać strategię samoregulacji i jak ich uczyć?
– Czym jest 5 obszarów samoregulacji
Warsztat przeznaczony jest dla rodziców, terapeutów, nauczycieli oraz innych osób, które chciałyby wspierać w strategie samoregulacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
 

Szczegóły Informacyjne

Data: 18.11.2017
Czas trwania: 10:00-16:00
Koszt: 200 zł
Zgłoszenia przyjmujemy na: terapia@zrozumiecautyzm.pl

Prowadzące

Katarzyna Pabich

Z wykształcenia psycholog Teraputa Growth trough Play System st. 2. Ukończyła studia na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalnością Psychologia Kliniczna oraz  studia podyplomowe na Uniwersytecie Warszawskim. Od zawsze chciała pracować z dziećmi. Już w trakcie studiów rozpoczęła pracę wolontaryjną z dziećmi i nastolatkami ze spektrum autyzmu oraz innymi zaburzeniami rozwojowymi. W tym czasie mogła zapoznać się z różnymi podejściami terapeutycznymi, jednak dopiero metoda i techniki terapii GPS okazały się zgodne z jej wizją pracy z dzieckiem. Wśród jej zainteresowań naukowych znajdują się obszary związane z psychologią emocji, a szczególnie zagadnienie zarażania afektywnego. Prywatnie podróżniczka – każda podróż to dla niej zdobywanie wiedzy, nie tylko o innych kulturach, ale również o sobie samej.

 

 

Magdalena Majewska
Terapeutka GPS w Fundacji Zrozumieć Autyzm. Pracuje również jako asystent cień dziecka w przedszkolu.  Z wykształcenia pedagog, oligofrenopedagog, profilaktyk i animator społeczno – kulturalny, terapeuta pedagogiczny. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego oraz Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Łodzi. Przez wiele lat pracoeała z dziećmi w organizacjach pozarządowych jako wolontariuszka. Ukończyła liczne kursy i szkolenia min. : Terapia Rozwojowa Oparta na Relacjach (GPS) Fundacji Zrozumieć Autyzm, pracy z dziećmi z zespołem Aspergera i autyzmem wysokofunkcjonującym, warsztaty kompetencji interpersonalnych, trening kreatywności, kurs animatora w turystyce, kurs naturalnego języka migowego oraz kurs terapii ręki. W pracy z dziećmi wykorzystuje metodę Growth through Play System oraz czerpie z psychologii rozwojowej i społecznej, gelotologii oraz terapii rozwojowych, chętnie wplata do swojej pracy elementy Sensoplastyki oraz terapii ręki.