Włącz system Growth Through Play do swojej pracy z dzieckiem!
W ostatniej dekadzie nastąpił znaczny wzrost zainteresowania problematyką terapii autyzmu w kontekście modelu rozwojowego. Dotychczasowe wyniki są zaskakująco pozytywne. W związku z tym wzrasta liczba prowadzonych badań dotyczących metod terapii rozwojowych opartych na relacjach. W Polsce jednak ten obszar nadal raczkuje, a wiedza na ten temat jest znikoma.
Dlatego we współpracy z instytutem Relate to Autism otworzyliśmy serię szkoleń. Nasza oferta skierowana jest do osób, które chcą poznać nowe techniki pracy z dzieckiem autystycznym i zaoferować swoim podopiecznym nowe możliwości
pobierz za darmo tutaj: Naukowe Podstawy GPS ( System Rozwoju przez Zabawę)
pobierz za darmo tutaj: Poradnik dla Rodziców GPS ( System Rozwoju przez Zabawę)
pobierz za darmo tutaj: Spojrzenie na terapie- poradnik dla rodziców
artykuły :
1. http://zrozumiecautyzm.pl/ o terapii
2. http://gps.ilumivu.com./badania o terapii
3. http://gps.ilumivu.com/rodzice_jako_podstawowi_terapeuci.pdf
Kat Houghton twórczyni podejścia Growth through Play System.
Kat Houghton specjalizuje się w podejściu do autyzmu skoncentrowanym na rodzinie, założyciel Relate to Autism, Kat Houghton zajmuje się wypełnieniem luki pomiędzy obecnymi opublikowanymi badaniami w leczeniu autyzmu a szkoleniami dla rodziców z tego zakresu.
Od 2000 roku Kat pracowała bezpośrednio z ponad 900 rodzinami. Praca indywidualna, bezpośrednio z dziećmi w pokoju zabaw w USA i Wielkiej Brytanii, Kat ma szerokie praktyczne doświadczenie z całym spektrum autyzmu. Niezliczone godziny zabaw na podłodze. Doświadczenie to stanowi trzon całej jej pracy z rodzicami. Poprzez delikatne, samo-refleksyjne, podejście skoncentrowane na drugim człowieku Kat pomaga rodzicom znaleźć spokój emocjonalny po diagnozie dzieci podczas praktycznego szkolenia opartego na faktach leczenia autyzmu. Poprzez pracę indywidualną, pracę z rodziną w domu a także dużych grupach w USA, Brazylii, Europie lub na Bliskim Wschodzie, Kat pomaga rodzicom na nowo odkryć radość z dzieci, ich własną kreatywność w zabawie i zaufanie do własnych kompetencji rodzicielskich.
Współtwórca oprogramowania iLumivu: Software for Humanity oraz założyciel organizacji Relate to Autism
Pracowała w Private Autism Center of America i jako terapeutka dzieci, nauczyciel, konsultant
Wykształcenie: Lancaster University, University of Edinburgh
Uczyć możemy się jedynie w relacjach z innymi
Growth Through Play System to PROGRAM wspierania rozwoju oparty na relacjach, koncentrujący się na podstawowej kwestii dotyczącej autyzmu – problemach w nawiązywaniu kontaktów społecznych. Program czerpie z aktualnych badań dotyczących autyzmu oraz z wypróbowanych i sprawdzonych metod pracy z dzieckiem autystycznym w oparciu o założenia psychologii rozwojowej.
Indywidualny styl interakcji podstawą rozwoju
Plan pracy terapeutycznej oparty jest na szczegółowej i wnikliwej ocenie poziomu rozwoju społeczno-komunikacyjnego. Taka diagnoza pozwala zastosować odpowiedni styl interakcji w kontakcie z dzieckiem, aby jak najefektywniej pracować nad zaburzoną sferą. Dzięki prawidłowej ocenie, możliwe jest dobranie i zastosowanie odpowiednich, zindywidualizowanych technik terapeutycznych.
Niezsynchronizowany mózg
Sposób, w jaki dziecko przetwarza informacje sensoryczne ma fundamentalne znaczenie dla jego procesu uczenia się. Techniki systemu Growth throught Play mają na celu poprawę łączności globalnej w mózgu oraz synchronizację półkul poprzez nacisk na intensywne, interaktywne ćwiczenia angażujące wiele zmysłów. System ten pomaga rodzicom i terapeutom określić, jakie kluczowe etapy rozwojowe dziecko opuściło, by następnie móc wykonywać odpowiednie, zindywidualizowane ćwiczenia, które pomogą mu wypełnić tę lukę. Dzięki temu dziecko ma możliwość przyswajania i rozwijania nowych umiejętności.