Naukowe podstawy Systemu Growth through Play

Współczesna neurobiologia a autyzm
Dzięki neurobiologii wiemy, że autyzmu nie powoduje żadna zasadnicza różnica lub ubytek w strukturze mózgu, jak niegdyś uważano. Współczesne badania pokazały natomiast, że autyzm jest behawioralną postacią “źle połączonego” mózgu, czyli mózgu o niedostatecznej łączności i synchronizacji pomiędzy wieloma odrębnymi obszarami.

Dzieci autystyczne mają w związku z tym tendencję do skupiania się na czynnościach, które wymagają minimalnej koordynacji pomiędzy obszarami mózgu (np. recytowaniu pojedynczych słów i szczegółów, lub skupianiu się na bodźcach statycznych i zajęciach monotonnych) oraz do unikania czynności, które wymagają koordynacji wielu obszarów mózgu (np. rozumienie opowiadań, postrzeganie „pełnego obrazu” lub uczenie się nowych zadań, przy których wcześniej poznane zasady nie mają zastosowania).

Naukowe Podstawy Systemu Growth Through Play

 Naukowe podstawy Systemu Growth through Play

Dodaj komentarz