Fundacja Zrozumieć Autyzm od 2011 roku wprowadza do Polski model rozwojowy w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu, oparty o Program Growth Through Play System.
Dzięki współpracy z Instytutem Relate to Autism (USA) i twórczynią metody Kat Houghton możemy propagować idee rozwoju poprzez zabawę w oparciu o mocne podstawy teoretyczne i wieloletnie doświadczenia praktyczne.
Fundacja Zrozumieć Autyzm jest oficjalnym i jedynym partnerem InsytutU Relate to Autism w Polsce i jako jedyna ma pełne uprawnienia do szkolenia specjalistów oraz rodziców w technikach GPS, nadawania certyfikacji osobom indywidualnym oraz placówkom.
Naszym celem jest szerzenie podejścia GPS w terapii indywidualnej dzieci ze spektrum autyzmu oraz innych zaburzeń rozwoju, a także wprowadzanie metody do placówek ogólnodostępnych i zwiększanie jej dostępności dla wszystkich rodzin.
Obecnie w Polsce Iwona Wojtasik jest pierwszą i jedyną osobą posiadającą uprawnienia do prowadzenia szkoleń I i II st. Growth through Play System™. Jest pierwszym w Polsce certyfikowanym nauczycielem GPS ™ i zarazem pierwszą osobą w Polsce mogącą oficjalnie prowadzić warsztaty dla grupe i indywidualne szkolenia i konsultacje dla rodziców , wolontariuszy i opiekunów.
Lista Certyfikowanych terapeutów st. 2
Lista Certyfikowanych terapeutów st.1
Stopień 1 – praca z dzieckiem autystycznym w Systemie Rozwoju Poprzez Zabawę
Po pierwszym cyklu szkoleniowym uczestnicy:
- dowiedzą się, jakie wyróżniamy nowe, oparte na badaniach naukowych, style interakcji z dziećmi autystycznymi, mające na celu zwiększenie rozwoju społecznego, poznawczego, emocjonalnego i komunikacyjnego;
- odbędą praktykę, podczas której nauczą się stosować poznane style interakcji z dzieckiem;
- poznają podstawy naukowe, z których style te rozwinęły się;
- poznają założenia podejścia rozwojowego;
- uzyskają certyfikat uprawniający do włączenia metody Growth Through Play do swojej pracy
Po ukończeniu pierwszego stopnia szkolenia GPS ™ uczestnicy NIE MAJĄ uprawnień oraz kwalifikacji do:
- tworzenia indywidualnych programów GPS tzn. wybierania odpowiednich technik odpowiednio do stanu zaangażowania dziecka;
- określania celów bardziej skomplikowanych technik, aktywności czy zabaw aby je realizować;
- tworzenia profili społeczno-komunikacyjnych dziecka;
- szkolenia innych osób (także rodziców lub innych osób pracujących z dziećmi), indywidualnie lub grupowo, w zakresie stosowania podejścia GPS
Stopień 2 – Tworzenie indywidualnych programów rozwijających umiejętności społeczno-komunikacyjne u dzieci z autyzmem
Stopień drugi przeznaczony jest da osób, które ukończyły stopień 1
Na drugim cyklu szkoleniowym uczestnicy:
- nauczą się, jak rozpoznać sprawnie stany zaangażowania dziecka i dobierać odpowiednie techniki;
- dowiedzą się, jak tworzyć zabawy i kreatywne aktywności na podstawie tych celów i programu;
- Nauczą się o funkcjonowaniu układu nerwowego i jak wspomagać samoregulację;
- odbęda praktyke podczas 5 dniowego obozu dla dzieci pod okiem nauczyciela.
- otrzymają dostęp do nowych technologi pozwalających skuteczniej monitorować postępy dziecka- platforma internetowa relatetoautism.com
- uzyskają uprawnienia do tworzenia indywidualnych programów rozwojowych dla dzieci.
Po ukończeniu drugiego stopnia szkolenia GPS uczestnicy NIE MAJĄ uprawnień i kwalifikacji do:
- szkolenia innych osób (także rodziców lub innych osób pracujących z dziećmi), indywidualnie lub grupowo, w zakresie stosowania podejścia GPS™
- tworzenia całościowego profilu społeczno-komunikacyjnego dziecka
Stopień 3 – Jak uczyć rodziców odpowiedniej pracy z dzieckiem autystycznym
Po trzecim cyklu szkoleniowym uczestnicy:
- będą wiedzieli, w jakie techniki pracy wyposażyć rodziców, aby efektywnie wspierali rozwój dzieci w sferze społeczno-komunikacyjnej i emocjonalnej;
- będą potrafili stosować praktyczne strategie, które są efektywne w szkoleniu rodziców;
- będą potrafili odpowiednio wspierać rodziców i motywować ich do dalszej pracy;
- uzyskają uprawnienia do indywidualnego szkolenia rodziców (nie w grupach)
Żadne ze szkoleń NIE UPOWAŻNIA kursantów do prowadzenia:
- warsztatów GPS dla rodziców, terapeutów lub wolontariuszy;
- warsztatów bazujących na zasadach i technikach GPS™ dla rodziców, terapeutów lub wolontariuszy.
- certyfikowanych szkoleń dla specjalistów w zakresie metody GPS ™