To szkolenie poszerzy Twoje umiejętności terapeutyczne o wiedzę z zakresu zaawansowanych technik terapii Growth Trough Play , funkcjonowania mózgu osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, dostarczając więcej rozwiązań oraz inspiracji. Wiedza tu zdobyta pozwoli Ci kontynuować naukę opanowania mistrzostwa w swojej pracy i pomoże stać się bardziej wyrozumiałym, przenikliwym i efektywnym terapeutą, który z uważnością patrzy na dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu….
System Rozwoju Poprzez Zabawę (Growth Through Play, GPS) – podejście oparte na relacjach w pracy z dzieckiem autystycznym – innowacyjne metody – cykl szkoleń certyfikujących, uprawniających do pracy metodą Growth Through Play, dający potężne narzędzia do pracy z dziećmi z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami. Jeżeli chcesz:
- poznać niedyrektywne techniki pracy z dzieckiem oparte na badaniach naukowych i aktualnym rozumieniu autyzmu;
- nauczyć się, jak efektywnie wykorzystać je w swojej pracy i jakie metody zastosować w przypadku konkretnych deficytów u dziecka;
- uzyskać praktyczne wsparcie w swojej pracy oraz tworzyć programy społeczno-komunikacyjne poprzez wykorzystanie narzędzi internetowych i bezpośredniej obserwacji;
- popracować nad własnym samopoczuciem, zachowaniem energii, kreatywności i wciąż nowych inspiracji do pracy
to szkolenie jest dla Ciebie !
Stopień 1 – praca z dzieckiem autystycznym w Systemie Rozwoju Poprzez Zabawę 16-18 Listopada 2018
Prowadząca: Iwona Wojtasik
Po pierwszym cyklu szkoleniowym uczestnicy:
- dowiedzą się, jakie wyróżniamy nowe, oparte na badaniach naukowych, style interakcji z dziećmi w spektrum autystyzmu, mające na celu zwiększenie rozwoju społecznego, poznawczego, emocjonalnego i komunikacyjnego;
- odbędą praktykę, podczas której nauczą się stosować poznane style interakcji z dzieckiem;
- poznają podstawy naukowe, z których style te rozwinęły się;
- poznają założenia podejcia rozwojowego;
- uzyskają certyfikat uprawniający do włączenia metody Growth Through Play do swojej pracy
Szczegóły Programu
Stopień 2 – Tworzenie indywidualnych programów rozwijających umiejętności społeczno-komunikacyjne u dzieci z autyzmem.
Prowadząca :, Iwona Wojtasik Kat Houghton ( telekonferencja)
Lista certyfikowanych terapeutów st. 2
Na drugim cyklu szkoleniowym uczestnicy:
- nauczą się, jak rozpoznać sprawnie stany zaangazowania dziecka i dobierac odpowiednie technki;
- dowiedzą się, jak tworzyć zabawy i kreatywne aktywności na podstawie tych celów i programu;
- Nauczą się o funkcjonowaniu mózgu i układu nerwowego dzieci z ASD .
- otrzymają dostęp do nowych technologi pozwalających skuteczniej monitorować postępy dziecka- platforma internetowa relatetoautism.com
- uzyskają wprowadzenie do pracy z rodzicami
- uzyskają cenne informacje o samorozwoju i własnej postawie
- uzyskają uprawnienia do tworzenia indywidualnych programów rozwojowych dla dzieci.
Plan Szkolenia:
- Kurs Doskonalący Online ( diagnoza GPS ) praca w domu
- Video Feedback
- Warsztaty Wjazdowe rozwoju osobistego 3 dni
- Staż wyjazdowy 3 dni
- Superwizja
- Egzamin końcowy
Stopień 3 – Jak uczyć rodziców odpowiedniej pracy z dzieckiem autystycznym
Czas: 12 miesięcy
Cena: 7000 ( możliwość opłaty w 3- 4 ratach )
Prowadząca: Kat Houghton, Iwona Wojtasik
Po trzecim cyklu szkoleniowym uczestnicy:
- będą wiedzieli, w jakie techniki pracy wyposażyć rodziców, aby efektywnie wspierali rozwój dzieci w sferze społeczno-komunikacyjnej i emocjonalnej;
- będą potrafili stosować praktyczne strategie, które są efektywne w szkoleniu rodziców;
- będą potrafili odpowiednio wspierać rodziców i motywować ich do dalszej pracy;
- uzyskają uprawnienia do pracy z rodzicami.
Plan Szkolenia
- Odbycie 3 dniowego szkolenia wstępnego z Kat Houghton.
- Uczestnik musi pracować (może być jako wolontariusz) przynajmniej 4 godziny tygodniowo przez 3 miesiące w domu jednej (lub więcej) rodzin.
- Uczestnik musi dostarczyć esej (1500 słów) lub nagrać wideo (powyżej 5 minut) opisujące, czego nauczył się podczas przebywania z rodziną i o pracy z dzieckiem autystycznym
- Uczestnik musi znaleźć rodzica lub wolontariusza, który pozwoliłby mu obserwować jego pracę z dzieckiem.
- Obserwacja i nagranie piętnastu minut z tej sesji z dzieckiem
- Dostarczenie nagrania osoby, którą kandydat obserwował wraz z notatkami na temat oceny tej pracy. Nagranie pierwsze
- Dostarczenie drugiego nagrania po 3 miesiącach i notatek z oceną pracy terapeuty.
- Po kolejnych 3 miesiacach Uczestnik musi dostarczyć nagranie video z spotkania grupy ( rodzic , wolontariusze , terapeuci)
- Egzamin końcowy( konsultacja ) z Kat Houghton
- wsparcie email i telefoniczne przez cały czas trwania szkolenia
Nasza Fundacja po ukończeniu kursu oferuje zainteresowanym terapeutom współpracę – udział w oboza terapeutycznych, superwizję, wsparcie, dostęp do ciekawych materiałów, dostęp do zaawansowanej technologii w postaci własnego wirtualnego biura terapii dziecka oraz wielu narzędzi on-line w tym testu społeczno- komunikacyjnego.
Twórczyni metody: Kat Haughton- dyrektor Relate To Autism
Naukowiec terapeuta i doktorantka Uniwersytetu Lancaster pracująca nad oceną różnych programów interwencji dla autyzmu. Obecnie współpracuje z ponad 900 rodzinami dzieci z autyzmem i bezpośrednio z dziećmi, prowadzi szkolenia dla rodziców, profesjonalistów oraz szkolenia indywidualne. Pracowała z rodzicami w USA, Europie, na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Południowej. Twórczyni Growth throught Play System (System Rozwoju Poprzez Zabawę) oraz wyłączny dyrektor instytutu Relate to Autism http://relatetoautism.com
Prowadząca: Iwona Wojtasik- prezes Fundacji Zrozumieć Autyzm
Iwona Wojtasik- koordynator programu w Polsce, która otrzymała rekomendacje oraz przeszła pozytywnie egzamin pod okiem Kat Houghton otrzymując akredytację i uprawnienia do prowadzenia 1 stopnia szkolenia Growth through Play System dla specjalistów.
Certyfikaty i Akredytacje Certyfikaty i Akredytacje
( zapisy: info@zrozumiecautyzm.pl w tytule wpisując GPS ST. 1 dodatkowe informacje można uzyskać pod nr. 509576499)
Zapisy przez formularz on line: