Specjalistyczne Szkolenie Growth trough Play System™ st. 1 dla Specjalistów

26-28 Stycznia 2018

Łódź

 

Dołącz System Rozwoju Poprzez Zabawę do swojej pracy z dzieckiem !

System Rozwoju Poprzez Zabawę (Growth through Play, GPS) to metoda interakcji z dziećmi ze spektrum autyzmu, która zwiększa rozwój społeczny, emocjonalny, komunikacyjny i poznawczy Stworzony w oparciu o zasady rozwoju dzieci, badania naukowe i ponad 15-letnie doświadczenie w bezpośredniej pracy, System Rozwoju Poprzez Zabawę został opracowany tak, aby można go było łatwo wprowadzić w codzienne kontakty z dziećmi.

Jeśli jesteś terapeutą, nauczycielem, terapeutą integracji sensorycznej, logopedą, studentem czy pedagogiem specjalnym z pasją niesienia pomocy dzieciom z autyzmem i opóźnieniami rozwojowymi oraz chęcią własnego rozwoju zawodowego, to szkolenie jest dla ciebie.

Przyjdź i dołącz do zabawy!

…czytaj więcej…

 

 

 

Włącz zabawę do swojej pracy …

Zrzut ekranu 2015-12-09 o 18.21.47

Pierwszy stopień warsztatów szkoleniowych Systemu Rozwoju Poprzez Zabawę, jest przeznaczony dla profesjonalistów, którzy pracują z dziećmi autystycznymi i pragną wzbogacić swój warsztat pracy. Dzięki wspólnej nauce razem z innymi profesjonalistami będziesz odkrywać sposoby włączenia Systemu Rozwoju Poprzez Zabawę do swojej pracy zawodowej.

System nie ma na celu zastąpienia innych metod pracy z dziećmi w spektrum autyzmu , jednak jest to styl interakcji, który może być stosowany z każdym dzieckiem, aby zwiększyć jego umiejętności społeczne, emocjonalne i komunikacyjne.

System opiera się na zasadzie głębokiej akceptacji i szacunku dla każdego człowieka oraz silnej wiary w potencjał każdego z nas do nauki, rozwoju i doskonalenia się.

 

 

 

SYSTEM ROZWOJU POPRZEZ ZABAWĘ STOPIEŃ 1 PROGRAM SZKOLENIA

DZIEŃ 1

Przed południem 1.1: Elementy składowe – Podstawy prawidłowego rozwoju społeczno- komunikacyjnegoZrzut ekranu 2017-04-21 o 14.27.08
Dynamiczna, interaktywna sesja, która koncentruje się na zrozumieniu sposobów rozwoju społecznego występującego zarówno u dzieci rozwijających się typowo jak i w spektrum autystyzmu. Uczestnicy poznają podstawowe zasady społeczno-komunikacyjnego rozwoju oraz znaczenie sekwencji rozwoju, którymi każde
dziecko podąża.

Przed południem 1.2: Interaktywne techniki nauczania: Odnajdywanie emocjonalnego przepływu w interakcjach
Dowiedz się o sposobach interakcji dorosły–dziecko, które będą łatwe i przyjemne dla was obojga. Przygotowując się do sesji popołudniowej, będziemy odkrywać różne sposoby pracy, które pomogą odnaleźć sposób na najlepszy przepływ wzajemnych interakcji miedzy tobą a dzieckiem.

Po południu 1.1: Czas zabawy!
Nowe informacje są przydatne tylko wtedy, gdy rzeczywiście można je wykorzystać. Ta sesja jest okazją do   zastosowania nowych umiejętności poprzez pracę bezpośrednią z dzieckiem autystycznym i obserwacje.

Po południu 1.2- Grupowe odkrywanie
Dzielenie się i omówienie swoich doświadczeń z pracy z dzieckiem dla głębszego zrozumienia metody.

DZIEŃ 2
Przed południem 2.1: Kluczowe umiejętności: Identyfikowanie i wypełnianie luk rozwojowych
Kiedy już wiesz jak zaaranżować i utrzymać stały przepływ interakcji z dzieckiem, tworząc łatwą i przyjemną wymianę, zaczniemy koncentrować się na
wypełnianiu tych interakcji nauką. Ta inspirująca sesja pomoże ci zidentyfikować podstawowe umiejętności, które mogły być pominięte u dzieci, po to, abyś mógł pomóc im rozwinąć się w pełni.

Przed południem 2.2: Interaktywne techniki nauczania: Nauka Poprzez Zabawęautism_pro_croppedW ramach przygotowań do sesji popołudniowej będziemy badać różne metody na prostą integrację nauki i zabawy. Odkryjemy sposoby, aby nauka była
zabawna a zabawa pouczająca, nie oddzielając od siebie tych dwóch kluczowych aspektów dzieciństwa.

Po południu 2.1: Czas zabawy!
Kolejna okazja, aby zastosować nowe umiejętności, zdobyte podczas dwóch dni warsztatów, pracując bezpośrednio z dzieckiem autystycznym i obserwując swoich kolegów.

Po południu 2.2: Burza mózgów
Będziemy dzielić się swoimi doświadczeniami z pracy z dziećmi, aby uzyskać głębsze rozumienie metody i wspierać się wzajemnie w nauce.

DZIEŃ 3
Rano 3.1: Podsumowanie

Podczas tej sesji grupa będzie koncentrować się na stworzeniu planu działania, z którego każdy uczestnik będzie mógł skorzystać w swojej własnej pracy. Będziesz rozwijać swoje strategie włączenia systemu do pracy z dziećmi i nauczysz się, jak zatroszczyć się o własny rozwój zawodowy w tej dziedzinie.



 

Prowadząca : Iwona Wojtasik

img_3471-kopiaZałożyciel Fundacji zrozumieć Autyzm, certyfikowany trener i nauczyciel metody Growth through Play System. Prowadzi  szkolenia 1 i 2 st. dla specjalistów, konsultacje i warsztaty dla rodziców, oraz superwizje od ponad 10 lat. Jest opiekunem rodzin i zespołów specjalistów  pracujących  metoda Growth throigh Play w całej Polsce

Ukończyła uczelnie wyższe na Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Studia podyplomowe na Wyższej Szkole Edukacji we Wrocławiu i szkolenia w Relate to Autism USA, była również uczestnikiem szkolenia Start- Up w Londynie. Jej doświadczenie obejmuje około 12 lat pracy terapeutycznej 1:1 w pokoju zabaw z dziećmi, Budowania Zespołów  Terapeutycznych i Motywacji. Iwona intensywnie współpracuje w ramach Fundacji z organizacjami i placówkami w Polsce, USA i na Węgrzech. W pracy z dziećmi czerpie również  z psychologii rozwojowej, koncepcji Jospera Juula i terapii systemowej oraz NVC.

Prywatnie jest mamą 8 letniej Anastazji wychowywanej w duch relacji i wolność.. Fascynuje ją drugi człowiek, jego perspektywa, piękno i różnorodność. Uwielbia tańczyć i wsłuchiwać się w świat dzieci .

„Kiedy w 1999 roku będąc w Wielkiej Brytanii miałam okazje zobaczyć, jak wygląda terapia oparta na relacjach, od razu wiedziałam, co chce robić i jak ma wyglądać mój rozwój zawodowy. Pracę z dziećmi w spektrum autyzmu rozpoczęłam w Kaliszu w 2000 roku pracując, jako wolontariusz i próbując przenieść zdobyte informacje do rodzin. W 2004 rozpoczęłam prace w Łodzi tworząc wraz z rodzicami domowe programy terapii. Szkolenia i treningi GPS prowadzone przez Kat dały mi wszystko, czego mi brakowało. Jasne wskazówki konkretne cele, odpowiedzi na wiele pytań a także oazę spokoju, z której człowiek może czerpać radość z życia i pracy, a wszystko to oparte na szacunku i miłości do drugiego człowieka. To wspaniała i inspirująca podróż”

Twórczyni Metody: Kat Houghton

kat_head_2Kat Houghton specjalizuje się w podejściu do autyzmu skoncentrowanym na rodzinie, założyciel Relate to Autism, Kat Houghton zajmuje się wypełnieniem luki pomiędzy obecnymi opublikowanymi badaniami w leczeniu autyzmu a szkoleniami dla rodziców z tego zakresu.

Od 2000 roku Kat pracowała bezpośrednio z ponad 900 rodzinami. Praca indywidualna, bezpośrednio z dziećmi w pokoju zabaw w USA i Wielkiej Brytanii, Kat ma szerokie praktyczne doświadczenie z całym spektrum autyzmu. Niezliczone godziny zabaw na podłodze. Doświadczenie to stanowi trzon całej jej pracy z rodzicami. Poprzez delikatne, samo-refleksyjne, podejście skoncentrowane na drugim człowieku Kat pomaga rodzicom znaleźć spokój emocjonalny po diagnozie dzieci podczas praktycznego szkolenia opartego na faktach leczenia autyzmu. Poprzez pracę indywidualną, pracę z rodziną w domu a także dużych grupach w USA, Brazylii, Europie lub na Bliskim Wschodzie, Kat pomaga rodzicom na nowo odkryć radość z dzieci, ich własną kreatywność w zabawie i zaufanie do własnych kompetencji rodzicielskich.

Współtwórca oprogramowania iLumivu: Software for Humanity oraz założyciel organizacji Relate to Autism. Pracowała w Private Autism Center of America i jako terapeutka dzieci, nauczyciel, konsultant .Wykształcenie: Lancaster University, University of Edinburgh


REJESTRACJA KLIKNIJ TUTAJ….